torsdag 23 maj 2013

Två saker

Två saker har hänt denna dag. (Som jag tänkte nämna. Övriga saker har också hänt. Äta morgongröt, jobba och kleta in barn med solkräm till exempel.)

För det första: Jag har börjat blogga om London! Jag hurrar och tycker det är jättekul och ger härmed min tillåtelse till alla att läsa min blogg hur selektivt de vill. Om det nu råkar vara så att inte alla hurrar för ännu en (säkerligen) långdragen reseberättelse.

För det andra: Det har poppat in en massa trevliga människor här hela kvällen. Amanda har vi här hela veckan eftersom hennes lägenhet är uthyrd i sommar*, och när vi hade kommit hem stannade en grävmaskin på vägen och Kittan knackade på och sa att Jenny hade försökt ringa mig. Det slutade med att hon köpte kvällsmat åt oss och vi åt tillsammans. Senare på kvällen knackade det på igen, då var det min moster som var ute och cyklade. Sånt gillar jag!

* Snälla Amanda, kan du inte alltid bo i vårt vardagsrum?

Notting Hill, 4.5.2013

Inga kommentarer: