lördag 2 juli 2022

Hälsning från högsommaren

 

Ute mörknar himlen, det mullrar i bakgrunden och blåser upp till oväder. Ända sedan vi kom hem från London för en vecka sedan har det varit tryckande kvavt, så en urladdning är mer än välkommen! Resan var rolig och vi hann förvånansvärt mycket  - det insåg jag inte riktigt då, men nog nu när jag kollar igenom bilderna från resan. Det blev rätt så turistigt med flera stora och väldigt typiska attraktioner, men jag är väldigt nöjd med hur vi valde. En annan gång skulle det vara roligt att bara strosa runt i olika stadsdelar, men i sällskap med en teen och en tween får man anpassa sig enligt deras önskemål - och som tur är gillar vi i stort sett samma sorts aktiviteter, så det blev bra för alla. Men för att hinna med allt som verkade roligt hade vi nog behövt en månad, tre och en halv dag räckte inte långt! Det lär blir några inlägg från resan framöver...


Sedan vi kom hem har vi mest hängt här hemma och tagit det lugnt, inte minst för att jag testade positivt för covid häromdagen, tätt följd av Matias som testade positivt idag. Om det är en souvenir från London eller inhemsk vara lär vi inte få reda på, men det kom på sätt och vis helt lägligt. Vi är lediga och hade inga stora planer just nu som vi måste ställa in - och som en kollega skrev, vad bra att jag uppdaterar med lite antikroppar inför hösten när det säkert kommer nya vågar! Vi är båda två i rätt bra skick, som en rejäl sommarförkylning men inte mer än så. Är väldigt tacksam över att vi har fått våra tre doser och klarar oss så här. Och tänk att vi klarat oss så här länge utan att alls ha det i huset! 

Josef är också lite förkyld, men testade negativt åtminstone idag, så vi får se... önskar i ärlighetens namn att han också skulle testa positivt så vi får köra covidracet för så många som möjligt i familjen samtidigt nu! Både Arvid och Edvin var förkylda på resan, men eftersom det visade sig redan på väg dit och var lätt och lindrigt för dem båda reflekterade jag inte desto mer över det. Arvid tog dessutom två negativa test när vi kommit hem eftersom han skulle iväg på läger nästan genast. Men så här i efterskott undrar jag ju lite vad det hade visat om de testats när de var som mest förkylda... Well, det lär vi inte få reda på och det spelar väl ingen större roll heller. Är i alla fall glad över att Arvid redan var iväg på behörigt avstånd på läger när jag började få symptom så han inte missade sin efterlängtade vecka på Humle!


2 kommentarer:

Åsa sa...

Jag och min pojkvän fick också corona förra helgen, men den har känts som en lättare förkylning. Det är första gången för oss:-). Jag undrar hur vi hade mått om vi inte tagit alla våra vaccin som erbjudits:-/

Mia sa...

Krya på er! Verkar finnas överallt nu. Första gången för oss också, tänk ändå att man klarat sig så här länge! Ja, vi är också väldigt tacksamma för vaccinet! Matias blev sämre sen och låg helt däckad igår, men på bättre sidan idag, så nu hoppas vi det går åt rätt håll så vi orkar börja njuta ordentligt av sommaren och ledigheten igen. :)