lördag 13 februari 2021

Vintersol i ögonen

Har jag sagt det förut? I kanske nästan varje inlägg jag skrivit sen jul?

Den här vintern är fantastisk.

Det gör mig så glad att ha det här vackra snölandskapet omkring mig, men samtidigt känner jag att jag misslyckas kapitalt med att ta den tillvara. Så ni vet, om vi får pruttvintrar de inkommande tio åren är det antagligen på grund av min stora otacksamhet och oförmåga att göra ta ut allt av den här finvintern. Heheh. (Okej, jag skämtar, men helt ärligt har jag gått med den känslan ibland de senaste veckorna...) De senaste veckorna har varit så jobbstinna att mitt hamsterhjul snurrat helt enligt mönstret "work, sleep, repeat", så när helgen kommit har det inte blivit mycket annat program än återhämtning. Visserligen ska vi ju hållas hemma nu, men i ärlighetens namn vet jag inte om jag/vi skulle ha orkat få till särskilt mycket aktiviteter ändå. Två arbetsveckor kvar till sportlov, som jag längtar! Och efter sportlov ett lite luftigare schema. Det tackar jag för! 


Ungefär 90 % av mitt instagramflöde består av skidspår i sagolandskap just nu, men jag har faktiskt inte fått fram mina skidor alls. Jag gjorde ett par försök förra månaden att investera i ett par skins för att sänka tröskeln att komma mig ut i spåret - jag är utomordentligt ointresserad av valla - men jag var hela tiden för sent ute, så bestämde mig för att nöta vidare på mina gamla. Nu skulle det bara vara att leta fram dem och testa om det alls finns något glid i dem och annars be min käre make valla. (Han är inte heller intresserad av att valla, men åtminstone lite mindre ointresserad än jag är.) Kanske morgondagens projekt, önska mig lycka till! 


Men! Dagens bästa var definitivt att packa oss iväg till rinken! Våra friluftsutflykter på sistone har haft en tendens att vara allt annat än smidiga, men idag gick allt som smort och alla var taggade. Vi har varit till rinken bara en gång tidigare i vinter, men däremellan har alla tre skrinnat i förskolan och skolan och det märktes sån skillnad på Josef! Han var verkligen Bambi på hal is för några veckor sen, men nu åkte han iväg med en helt annan säkerhet - och igår sa han också själv att han vill skrinna i helgen "för att visa hur bra jag har blivit". Det har han! 


2 kommentarer:

Åsa sa...

Vilken barndomsvinter ni har fått i år, helt fantastiskt!

Marias Memoarer sa...

Ja visst har det varit en otrolig vinter! Jag tycker jag har varit hyfsat bra på att njuta av den ändå.

svar: Men åh vad härligt att det gjorde arbetet lättare/trevligare med humlesurr och fågelkvitter! :)
Jo jag vet att det varit problem med bloggen och jag har nu skickat ett till mail till blogg.se angående saken (när jag försökte skicka mail åt dem i ett tidigare skede, kort efter att bloggarna legat ner helt och hållet, så kom mailen aldrig fram så jag antar att deras emailserver också legat nere)...
MEN det borde gå att gå in på bloggens startsida om du skippar "www..." och enbart skriver mariasmemoarer.com i adressfältet ?
Men jag hoppas att det även går att gå in med själva url:en inom kort.. Tack för att du ändå kikat in hit via fb nu som då <3