lördag 20 februari 2021

Helg igen


Tänk att vi kommit fram till den allra sista veckan före sportlovet! Januari och februari har känts som att gå i en uppförsbacke med lätt lutning - en ganska trevlig promenad, men en som förr eller senare totalt suger musten ur benen på en. Jag har en känsla av att varje vecka sedan terminsstart har sett identisk ut - en helt vanlig arbetsvecka följd av en helt vanlig helg utan spännande aktiviteter och nästan utan att träffa någon. Vi har inte ens varit till Purmo sedan slutet av jullovet! Känner att det nog bäddat för en väldigt tråkig blogg också...

Den här helgen verkar inte bli något undantag, för efter ett coronatest idag får jag snällt hålla mig i karantän tills jag får resultat, förhoppningsvis inom ett par dagar. Än en gång bara lätta förkylningssymptom, men det är väl så det måste vara nu. Dessutom har jag känt av både huvudvärk och trötthet de senaste dagarna, så om det mot förmodan skulle visa sig vara positivt skulle jag få inse att jag jobbat flera dagar med "symptom" - även om de nog snarare är helt rimliga symptom på en intensiv arbetsperiod. Jaja. Räknar med ett negativt testsvar om två dagar eller så! Men om jag någonsin får tillbaka ett positivt testsvar skulle det ju vara trevligt att känna att jag gjort allt rätt åtminstone, som ett tröstpris eller nåt. Oj pandemilivet. Börjar ledsna på det.

Inga kommentarer: