onsdag 23 juli 2014

Tips

I början av sommaren var mamma ute på äventyr; hon reste på egen hand i Skottland i 1½ vecka. Nu såg jag att hon bloggat om det, klicka här för lite Skottlandsinspiration!

Och om jag trodde att jag hade rest mig restrött och hemkär i juni? Funkade inte. Eller jo, ett tag, men redan nu börjar jag triggas av storstadsvyer, vackra landskap, resebloggar och människor i min närhet som smider spännande planer. Haha, det är ju som jag konstaterat förr - det absolut sämsta sättet att avliva reslust är att resa... mycket vill ha mer! Men drömma kan man alltid, det är ett spännande jordklot vi bor på. Hur som helst. Eftersom jag på många flygbolag inte ens får flyga längre efter fredag så är det ju ganska lite att fundera på. Tur att det är juli här hemma och långt ifrån vardagstråkigt!

(Aha! På tal om det - har ju två resor att blogga klart om! Så här långt i efterskott blir det kanske mest för min egen skull, men ändå... Så fort sommaren inte är fullt så uppslukande ska det bli av!)

Inga kommentarer: