fredag 19 juli 2013

Mattisrövarna på Åliden

 

Igår kväll levdes det rövarliv i Purmo! Jag tog med mig make och förstfödd son för att se Ronja Rövardotter på Åliden. Rekommenderas!* Fina skådespelarinsatser och superfin borg som hade byggts upp! Det kändes proffsigt och genomtänkt - det enda jag har att klaga på att kvällssolen bländade högerläktaren skoningslöst ett tag... Men hellre det än att sitta i regn, så vid närmare eftertanke låter jag bli att klaga. Arvids tålamod räckte nästan till (åtminstone tillräckligt bra - blev lite för sent för honom bara), men Edvin passade nog bäst på Stennabba med mommo och moffa... Så roligt att ha ett så stort barn att man kan göra sånt här tillsammans! Nu kanske vi kan damma av Ronja Rövardotter-dvd:n som hittills har varit för skrämmande de gånger vi testat hittills...

Tycker det är fantastiskt roligt att så många, både skådespelarna och de som sköter allt annat, lägger en stor del av juli - och före också förstås - på att skapa sommarteater. Det verkar i och för sig vara väldigt roligt, men samtidigt - jag kan tänka mig att det är många timmar som plöjts ner i varje sommarföreställning. Det uppskattas!

* Föreställning ännu ikväll och två gånger på söndag, men det kan börja vara ont om platser kvar... Skynda, skynda, boka här!


Rövarhövdingen Mattis lovade att vi fick kika in i hans borg efteråt...

Inga kommentarer: