tisdag 10 november 2020

Läget?


Det har varit en onormalt vacker novemberdag i en ovanligt mysig småstad. Jag noterade ett par gånger gånger under dagen att jag gillar mitt jobb och faktiskt gör det rätt bra. Jag hade tid att fixa och greja även med sådant som inte var omedelbart akut. Jag hann till och med gå ut på en lunchpromenad på en håltimme. Allt väl! 


Sen kom jag hem, rätt sliten efter en lång dag och med en hel del jobb kvar i väskan (eller snarare på min drive). Välkomnades av en syskongräls-, gnäll- och röjarkavalkad utan dess like. Två av barnen har varit hemma på grund av förkylning idag och åtminstone en av dem verkade seriöst understimulerad.  Alla tre var tröttare och mer lättprovocerade (och lättprovocerande) än vanligt. Min tilltänkta jobbkväll gick fullständigt i stöpet och nu har jag sänkt ribban till att åtminstone lyckas göra det som är nödvändigt för att morgondagen ska rulla. Det går inget vidare, kan jag berätta! Jag gillar verkligen mitt jobb och har inget emot en lång dag på jobbet. Men hallå, nu är jag medelålders. När jag väl kommer hem gillar jag lediga kvällar numera! Lata, lugna sådana. Goalz. 

Kan eventuellt ha fått nåt virus på telefonen också, men orkar inte (det minsta) ta itu med det ikväll.

Men se på bilderna!! Vilken vykortsstad jag jobbar i ändå. 


1 kommentar:

Marias Memoarer sa...

Underbar bild på Nykarleby kyrka <3