söndag 21 augusti 2022

Augusti - både sommar och inte

Höstterminen är på gång igen, augustiluften är tropiskt klibbig och åskvädren är stora, mäktiga och ständigt återkommande. Som det har åskat den senaste veckan! Och som vi har svettats. 

Känner att min blogg har en viss identitetskris - än en gång. Förutom riktiga storbloggare är det ju knappt någon människa som bloggar längre? Är det någon som ens orkar läsa småbloggar? Men vill ändå inte sluta, för det här känns som mitt eget mysiga rum. Instagram använder jag rätt flitigt, men där hänger ju en stor del av min bekantskapskrets, så då och då blir jag blyg. Eller så övertänker jag - borde jag få in lite mer vardag, lite mer tråkig hemmalunk, lite mer vad som helst? Ger jag verkligen en rättvis bild av mitt liv? 

Vid skolstarten pratade jag med två olika kollegor som båda två nämnde att vi visst hade varit ut och rest mest hela sommaren. Tja... vi har ju rest. Fem dagar i London och sju i Sverige är en hel del, men däremellan finns ju också åtta (!) sommarlovsveckor till när vi mest gått här hemma och dragit upp ogräs, plockat i diskmaskin och tjatat på barn om att lägga bort skärmarna. Och jobbat förstås. Hoppsan, det syntes visst inte på the gram! Här på bloggen har jag mindre behov av att tänka efter före, för jag har färre läsare och det är ganska skönt. Det som syns, det syns! Mest roligt är det ju ändå för mig själv. 

En rolig sommar har vi i alla fall haft - sommaren 2022 slår sommaren 2021 med hästlängder tack vare att vi INTE renoverade kök i år! Det rekommenderas varmt. Det gav utrymme för betydligt mer roligheter. Den första delen av sommaren var ganska inrutad med många läger och andra aktiviteter för barnen. Sedan kom London, därefter ett par stillsamma hemmaveckor med covid och så Sverige, lite uppskjutet på grund av sjukandet. Efter Sverige hade vi ett par galet sociala och aktiva veckor, men hann till all lycka dra ner på tempot lite innan höstterminen började. Och nu är vi igång! Starten har varit bra, men lite snurrar det i min hjärna när jag försöker hålla kolla på skolfotograferingar, fotbollsträningar, läsordningar - och så mitt eget jobb. Men he var no bra!


Inga kommentarer: