måndag 28 juni 2021

Livstecken


Tvärstopp på bloggfronten. Absolut torka. Det enda som finns att göra är att sätta ribban riktigt, riktigt lågt och skriva ett blogginlägg om exakt vad som helst - då brukar det i bästa fall vara som att vrida på en kran, så vem vet om vi inte ser hur det börjar rinna till här så småningom!

Att inspirationen inte riktigt flödar har kanske också att göra med att mitt sommarlov också står liksom i standby och väntar på att resten av familjen ska sluta vara så upptagna hela tiden. Just nu är vi mitt inne i en period på fyra veckor när något av (eller alla) barnen har aktiviteter dagtid varje vardag och ibland i helgerna också. Dessutom renoverar Matias köket och trivs bäst i den bubblan utan inblandning från omvärlden. Så då får jag väl... rensa upp ett par garderober så länge? Kul, verkligen. (Men skämt åsido - det är inte kul att göra, men känslan efteråt är ju ganska fantastisk!)

Dessutom tyckte jag vår planlösa sommar ifjol var fantastisk, men i år får samma planlöshet mig mest att känna mig lite... uttråkad. Jag längtar efter omväxling, storstäder och nya impulser! Vi lär hållas inom Finlands gränser även den här sommaren, men jag kommer snart att behöva planera in något som innebär lite miljöombyte känner jag! 

Med det sagt har ju sommarlovet ändå börjat strålande på många sätt och vis: vädret är på topp, barnen är stora och vi har hunnit med ganska mycket roligheter trots allt. Idag träffade jag t.ex. en av mina systrar, tre av våra barndomsvänner, en liten knatte och en ännu mindre skrutta för lunch och en eftermiddag strosandes runt i vackra Aspegrens trädgård. Sånt! Det är livet. 

Inga kommentarer: