tisdag 26 januari 2010

...tyst det är i huset

Vad konstigt. Det här har inte hänt på ungefär tre år. Jag ska sova ensam hemma inatt. Och det har faktiskt inte hänt på tre år - att både Matias och Arvid har varit borta samtidigt! Oj, vad jag ska bre ut mig i sängen inatt...

Har en färdigpizza i ugnen, den ska snart ätas framför tv:n. Sen kanske jag fixar småsaker som borde fixas - men bara så länge jag vill. Sen, tja glass och tv kanske? Apelsiner och tv? Te och tv? Och sova tidigt. Och länge. Ha, det kanske märks att man är höggravid småbarnsmamma när det här känns som en lyxig minisemester! Högsta önskan - äta framför tv:n och sova...

(Men Tintin verkar också ha övergett mig, honom har jag inte sett på hela dagen. Han som skulle vara min vaktkatt inatt!)

Uppdatering: Vaktkatten på sin post! Det vill säga på vårt varma, sköna badrumsgolv...

2 kommentarer:

Tesa sa...

Passa på o njuuut, det är inte ofta det händer!

Nizzan sa...

det är jätteskönt att få vara ensam ibland! Och snart har du det INTE tyst och lugnt, så jag hoppas du hade det bra!