lördag 3 april 2021

Mer påsk!

Mer påsk! Jag måste erkänna det - jag är svag för påsklördagen. Allt stök och bök med påskhäxor och påskgodis och gummistövlar och vem ska gå med vem är något jag i vanliga fall skulle få spunk av, men en dag om året är det okej. För det är påsk. Förra året blev det ju en väldigt (!) stillsam påsk när pandemin var ny och ingen hade hunnit tänka ut smarta alternativ, men i år har saker på vissa sätt börjat närma sig det normala igen. En idé som verkar ha spritt sig mångfalt snabbare än viruset är att sätta ut godis på gården och bjuda in påskhäxor med ballonger och skyltar, så hela förmiddagen cyklade vi runt och spanade efter ballonger - och jag får fortfarande hänga med på ett hörn eftersom Josef inte får cykla utan vuxen i trafiken ännu... 

Riktigt kul att cykla runt med barnen och deras kompisar med solen brännande på kinderna! Är också så glad att barnen helt självklart ville vara med på hela spektaklet fast de börjar bli stora - kanske mycket för att deras kompisar också var på hugget. Och visst kan jag sakna de riktigt klassiska påskhäxorna, men en katt, en tiger och en clown är också fint.

Barnen tyckte nästan det var ännu bättre än det vanliga sättet eftersom det kändes som en skattjakt. De fick cykla mer för godiset, men det är ju bara en bonus tyckte jag! Skörden blev också lite mer rimlig än vissa år när de haft godis kvar resten av våren... Hit till vår gränd är det däremot inte många som hittat fast jag försökte göra reklam - verkar bara ha varit ett sällskap hit medan vi själva var ute på vift. Oh well, mer godis till oss! Burp. 

3 kommentarer:

Lena i Wales sa...

Trevligt att du hittade till mig, så jag hittade till dig.
Olika traditioner i olika länder och olika landsdelar.
Trevlig måndag önskar Lena från Wales

Lena i Wales sa...

Har min kommentar försvunnit?

Mia sa...

Inte försvunnit, men jag hade på något sätt lyckats missa att det låg en kommentar och väntade på mitt okej - men nu såg jag! Välkommen hit. :) Jag har läst din blogg ett tag och tycker det är jätteroligt att få läsa om hur ni har det i Wales!