fredag 2 april 2021

Långfredag


Det blev april, det blev påsk, det blev vår - allt på en och samma gång! Påsklovet var efterlängtat och välkommet och jag njuter stort av att ta en paus från jobbet i några dagar. Men ett tydligt tecken på att det verkligen behövdes en paus är nog att jag hela tiden aktivt måste mota bort alla jobbrelaterade tankar som hela tiden dunsar in i min hjärna... Ännu tre underbart lediga dagar till!

Långfredagen blev riktigt bra. Jag kände mig nästan lite brottslig som faktiskt gick på fysisk gudstjänst i förmiddags - den första på ungefär ett halvår... Det kändes fint och högtidligt att kunna gå åtminstone en gång under påsken! På eftermiddagen tog jag med mig familjen på en mer corona-anpassad påskvandring på gravgården i stan. Fint att det ordnas alternativt program när det är som det är. Men why, oh why är det alltid så att minst en surar om tre barn följer med? Det är kanske bara alla andra familjer i världen som lyckas med utflykter. Idag tyckte Josef att det var superonödigt att trampa runt på en gravgård om det inte ens fanns några gömda chokladägg i slutet av spårningen. Tur i alla fall att han hittade klätterträd (jo, på gravgården - förlåt) som gjorde honom lite glad igen. Jag tyckte i alla fall det var fint ordnat!


Inga kommentarer: