fredag 24 februari 2023

Norrut!

Jag sprang bokstavligen rakt in i det här sportlovet. De senaste dagarna har jag snarare powerwalkat eller joggat fram på jobbet än gått, ständigt småsvettig och med en aldrig krympande checklista i näven. Inte mitt bästa tempo, men aktivitetsklockan har åtminstone varit nöjd med mig! Hur som helst, jag sprang emot sportlovet med öppna armar. Visst, helt ledig är jag inte och visst, tempot nästa månad kommer inte att vara lägre (spännande saker coming up), men.... underbart med lov nu!

Ännu bättre att vi faktiskt trasslat ut oss ur vardagslunken, packat bilen full och kört iväg. Så roligt att vara ute på vift med familjen igen! Sedan i somras har det varit ganska glest med familjeutflykter, så det började bli dags. Destinationen är Norrfjärden och vi närmar oss med stormsteg. Har gått ovanligt smidigt att köra - inte minst för att svärfar också är med på resan, så vi kör i konvoj på två bilar, vilket gör att eventuella syskonbråk hålls på ett minimum... love it! Skadar inte heller att Finland varit ett blåvitt sagoland idag, balsam för själen. Nu ser vi fram emot några lediga, roliga dagar med kusinerna!


Inga kommentarer: