lördag 21 april 2012

Vasafredag

När det var en lång timme kvar till kvällens program, snövattnet klafsade mellan tårna och busvädret gjorde att det kändes som en utmaning att gå mellan Rewell center och Citymarket (för att köpa torra strumpor) undrade jag om det nu var riktigt klokt att köra till Vasa efter arbetsveckan istället för att gosa ner sig i soffan hemma.

Några timmar senare kunde jag konstatera att det var riktigt, riktigt klokt. Jag gick på kören Blessed mess dramakonsert tillsammans med toppensällskap och efteråt, som en bonus, blev det te till musik av Tomas Boström i samma förträffliga sällskap. Bättre fredag kunde jag inte ha haft.

Jag var med i Blessed mess i två år medan vi bodde i Vasa och blev alldeles varm i hjärtat av de många gamla sånger som kören har tagit upp igen till den här konserten. Den repertoaren saknar jag! Det var kanske inte så mycket drama som jag hade förväntat mig, men det var mer som en väldigt genomtänkt och koreograferad konsert - och det är inte heller dåligt.

Inga kommentarer: