måndag 30 april 2012

Vända papper

Jag känner mig lite matt. Jag trodde det skulle bli skönt att jobba bara 12-15 idag, men ack så fel jag hade! Ge mig en hormonstinn klass som jag ska undervisa i finska, matte eller vad som helst som jag inte kan någonting om - hellre det än att slita med alla dessa papper som ska lämnas in till a-kassan. Jag har hållit på hela förmiddagen och ringt tre gånger till a-kassans kansli, och nu är jag nästan färdig med första punkten på listan över kompletteringar som behövs. Nästan. Stackars människor som jobbar hela dagarna med det här, jag hoppas de är mer byråkratiskt sinnade än jag är. Själv har jag fått stiga upp och vika lite kläder från torkställningen eller plocka ett par glas ur diskmaskinen mellan varven för att inte få hjärtklappning.

*Andas djupt*

Inga kommentarer: