måndag 30 april 2012

Träningsvecka 17

Den här träningsveckan är jag nöjd med, även om det blev skralt med motion i helgen. Sista familjejumppan hoppade vi också över, eftersom båda barnen var förkylda och jag inte hade någon att gå med...

Måndag: Cyklade till + från jobbet, ca 9 km. Härlig vårkänsla! Och då hade jag ändå dubbdäck på...

Onsdag: Zumba. Kändes hälsosamt, men jag har nog blivit lite trött på zumba. Det gör kanske inget att det blir sommarlov nu.

Torsdag: Cyklade till + från jobbet, ca 13 km, nu med sommardäck. Lite ruggigt väder, men det här med pendlingscykling ska jag nog bli duktigare på! Enda minuset var att jag inte får lyssna på ljudboken jag har på gång i bilen...

På kvällen blev det Bodytrim, också det sista för terminen. Jag var trött och hängig och skulle definitivt ha stannat hemma om det inte var för att jag hade lovat Arvid redan vid kvällsmaten att han skulle få gå på sista sagojumppan. Men det blev en riktigt bra kompromiss, för av någon anledning hade jag för mig att det började 19.15, fast det var 19. Undermedvetet sätt att få ett lite kortare träningspass kanske..? Armarna fick jobba hårt i alla fall, det var länge sen sist.

Sedan blev det inte mera. Helgen slukades av en förkylning och en hel hög språkgranskningsjobb, och det kändes lite som att den sköna delen av helgen började runt fyra på söndagseftermiddagen när jag avslutade den sista språkgranskningen och vi körde mot Purmo. Där strosade vi runt på Stennabba och letade tussilago, och det var trevligt och välgörande, men inte direkt hårdträning...


Inga kommentarer: