lördag 14 april 2012

Läget en lördag

Tja, vår är det inte. Snön faller tätt och jag är nöjd med att jag fick stanna inne när min familj gick och cyklade iväg till ekopunkten med gamla tidningar. I förmiddags däremot var vi ute allihopa och njöt av duggregnet som åtminstone påminde om vår. Något vettigt hade jag väl tänkt göra medan jag är ensam, men jag minns inte riktigt vad det var. Minns inte alls. Antagligen var det att skriva ett blogginlägg och londonsurfa. Inte kan det ha varit att röja upp på skrivbordet eller avsluta helgens språkgranskningsjobb i alla fall.

Vi har ätit hemlagad pizza och jag har prismärkt ett ton kläder som ska iväg till loppis imorgon. Hela familjen har varit ganska seg och njutit av en helg utan planer. Ullsockor, mjukisbyxor och regnkläder är dagens klädkod. Ungefär så är läget.

Men! Igår tog vi bort Arvid stödhjul och han kunde cykla direkt. Antagligen har han kunnat det länge fast vi inte vetat om det...

Inga kommentarer: