onsdag 25 april 2012

Korvdieten

Den här veckan lever jag tydligen på korvdiet. Det började bra: i söndags sparkade vi igång grillen för säsongen och grillade vad vi råkade ha i kylskåpet, vilket var grillkorv, majskolvar, zucchini och champinjoner. Därtill hade vi smått och gott i salladsväg. Kalas! På måndagen åt vi ungefär samma sak, eftersom det var vad vi hade hemma. Fortfarande gott, även om det var en upprepning. Sen började det gå neråt. Igår blev det korv med mos till skollunch. Jag suckade inombords, men åt duktigt upp min portion. Idag jobbade jag i en annan skola, där lunchen idag råkade vara... korv med mos. Vid det laget var det inte det minsta gott med korv längre.

Snart ska vi äta malet kött-paj - inte direkt den grönsallad jag fantiserade om när jag tuggade i mig min varmhållna korv tidigare idag, men ändå. Äntligen något icke-korv-aktigt!


Edit: Jag började nästan fnittra när jag läste det här inlägget. Man kan allvarligt ifrågasätta hur intressant det är att jag ätit korv fyra dagar i rad.

Inga kommentarer: