tisdag 24 april 2012

Hårresande x 3


Förra veckan innehöll inte mindre än tre "första gånger". Först klippte jag Edvins hår, som hittills fått växa och frodas fritt. Nu ser han mycket äldre och klokare ut! Nå, det tyckte jag gick hyfsat enkelt och gick och funderade bara ett par dagar innan jag högg in på Arvids yviga kalufs. Själv! Det är nämligen så att jag alltid tänkt att hårklippning är något svårt. Att man måste veta vad man gör. Nu visade det sig att det ju inte var så krångligt heller. Visserligen skulle jag kanske vara lite missnöjd om jag betalat ett proffs för att göra det, men som förstagångsexperiment duger det bra!

Dessutom ringde jag faktiskt frissan och berättade att jag inte var nöjd, och så fick jag komma och fixa till det lite. Det var ju inte så jobbigt! Kortare än jag hade tänkt mig är det, och jag tycker fortfarande inte att håret ser så bra ut som det kunde göra, men det duger. Vuxenpoäng för att våga vara en krånglig kund!

Inga kommentarer: