lördag 21 april 2012

Ska vi ta ett snack om vädret?


I mars skrev jag visst att jag anade sommar i luften? Vi kan säga som så, igår kväll när jag skulle köra hem mer än anade jag vintern i luften. Och det är snart första maj! Men det skulle ju vara något i och för sig, att få bygga en snögubbe med majvippa till första maj-picknicken... Inte så dumt med vinterdäck! Men ändå, med uselt före och usel sikt satt båda händerna stadigt fast på ratten hela vägen hem. Jag vet inte hur jag alltid lyckas få till så jobbiga förhållanden när jag ska köra hem ensam sent på kvällen från Vasa...

3 kommentarer:

Netta sa...

Ja, det blir knappast nån majlindo hos oss i år. Dels är det för blött där vi satt ifjol, dels finns där ett jordgubbsland numera och dels så kommer jag och Kennet att befinna oss i Åbo, eller möjligen på väg hemåt, då!

Yvonne sa...

Men gökotta på Blomsterängsbacka då? Där det torrt - om inte annat så inomhus!

Mia sa...

Netta, jag funderade faktiskt på om det kanske var då ni skulle till Åbo... men kanske vi kan ta en majlindo senare i maj?

Mamma: Kanske vi tar det på Blomsterängsbacka! :)