måndag 8 oktober 2007

Harry

Det bara är så roligt att få paket på posten. Speciellt bokpaket, till och med fast det ingår en räkning... Och idag har varit en bokpaketsdag, med Harry Potter and the Deathly Hallows som viktigaste ingrediens - nu har jag äntligen fått ändan ur vagnen och beställt den. Har visserligen gått och tummat på den i affären, och till och med övervägt att tjuvögna lite där mot slutet... men jag har motstått frestelsen, så det så!

Så nu har jag svåra beslut att fatta. Ska jag dyka rakt in i den, fast jag har glömt bort ganska mycket av var berättelsen slutade, eller ska jag skumma lite i senaste boken, eller ska jag läsa igenom allihopa och hålla mig en halv evighet till innan jag får läsa den nya? Åtminstone har jag lust att läsa första boken igen, eftersom jag så lägligt råkade få den till födelsedagspresent (så nu saknar jag bara andra boken - någon som behöver tips på julklappar åt mig..?) Men det här är i alla fall den trevliga sortens svåra beslut. Hur jag än gör blir det bara trevligt, så trevligt.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Jag skulle nog aldrig ha tålamod att vänta tills jag hade läst igenom alla föregående, tror jag. inte om jag hade tagit mig så långt som till den sista boken... (Själv har jag ju båda de två sista olästa än.)

En möjlighet är ju också att läsa den sista nu, och sedan läsa om serien i helhet efter en tid...

Mamma Linda sa...

Ah, jag kunde absolut inte hålla mig! Undrar om jag inte började samma dag? Eller väntade jag tills jag var ledig och streckläste den? Snabbt gick det i alla fall. Jag hade ändå läst bok fyra minst fyra gånger, bok fem 2-3 gånger och bok 6 en gång + som hörbok en gång, så det satt ganska bra i skallen vad som hänt i föregående böcker. ;-) Jag tänkte som så, att jag läser den NU, så jag får veta hur det slutar (för jag har ju tänkt på det en del sen sjätte boken), och sen får jag läsa serien från början till slut nån gång när jag har tid (nästa gång jag är höggravid? Fast hur mycket tid har man då?!). Så...har du börjat läsa den än? :-) Eller är du duktig och läser alla böckerna i följd?

Mia sa...

Nå, nu har jag bestämst mig för en strategi som får duga. Vänta så länge som att läsa igenom hela serien orkar jag nog inte, men däremot har jag börjat på med första, och får väl ögna igenom slutet på den nästsista... Mer än så tänker jag inte dra ut på det!