tisdag 9 oktober 2007

Domedagen

Ja den närmar sig, domedagen... Nu är den faktiskt inbokad också. Men varen icke förskräckta, det jag talar om är ju faktiskt inte jordens undergång - men däremot har jag äntligen vågat boka in en slutventilation av min gradu. Onsdagen 12 december är det dags, då ska jag ha något att visa upp och diskutera på laudaturseminariet. Tur det, för jag behöver något som sätter lite eld i baken på mig! Jag insåg häromdagen att jag egentligen slutat tänka mig att gradun faktiskt kommer att bli färdig överhuvudtaget, det är mer som att putsa på ett evighetsprojekt som man aldrig vill (!) bli av med. Men jag känner faktiskt hur den positiva pressen arbetar redan. Jag, som knappt fick något alls gjort förra veckan fast Matias var pappaledig, har faktiskt suttit och knåpat med texten riktigt duktigt ikväll. Fast nu knåpar jag ju med bloggen istället, och det borde jag ju inte, för nu är det lugnt och tyst i lägenheten, och jag är till och med en liten aning motiverad. Och då, go' vänner, då ska man passa på.

1 kommentar:

Mamma Linda sa...

Vad fint du gjort det här inne! Det var nog snyggt förr också, men alltid skoj med förändring. :-) Grattis till att se slutet på gradun! Fast det nu kanske inte känns bara roligt. Nu låter det i vardagsrummet...måste kika vad fröken gör...