torsdag 11 oktober 2007

Bokmal to be

Idag är en stor dag. Idag har jag för första gången läst en bok för Arvid! Javisst, jag har ju läst lite högt ur Muminpappans memoarer, och det händer att jag läser högt ur Vasabladet om han ser ut att ha tråkigt, men det räknas liksom inte riktigt... Idag har jag läst en mycket spännande bok för honom. Boken heter Bää och börjar såhär: "Kon säger Muu. Hönorna säger kluck, kluck." Och resten kan ni tänka er. Förresten var det där typ halva boken. Men jag läste den desto fler gånger istället - och Arvid (som annars inte varit på sitt gladaste humör idag) låg och stirrade fascinerat på boken hela tiden. Jag visste ju det! Min son är en bokmal!

Yey!

(Fast nu ska ni inte tro att jag försöker forma honom som jag vill - har han lust att bli mattegeni eller fotbollsproffs är det helt okej det också, så länge han låter mig läsa högt, så...)

3 kommentarer:

Anonym sa...

Nu glömde du Mia att han sku ju bli ryttare! :)

Mamma Linda sa...

Härligt! Det bådar gott. :-) Om han gillar bilder och högläsning har han bättre förutsättningar för språk också. Börjar kanske prata snabbare, och har lättare att koncentrera sig och underhålla sig själv när han blir större och själv kan bläddra. ;-) Glad att boken kom till användning! :-D Den lät lite bekant...;-)

Mia sa...

Linda: Japp, du har helt rätt i att det låter bekant! Allt det där låter jättebra, nu har jag höga förväntningar på killen.. ;)

Jenny: Just det, det borde jag förstås också ha skrivit... :D