torsdag 31 januari 2008

Studio 60 on the Sunset Strip


Jag har just sett sista avsnittet av min nya favoritserie: Studio 60 on the Sunset Strip, som går bakom kulisserna på en fiktiv komedishow. Det är bokstavligen sista, för nu gör de inte fler. Tittarna svek, och nu är det slut. Och det har jag lite svårt att förstå, med tanke på alla usla tv-serier som får fortsätta i lugn och ro säsong efter säsong. Kanske det är för att Studio 60 tar upp religion, politik och etik? För att man ibland skrattar och börjar tänka? För att replikerna är snabba och smarta? (Jag medger, det är svårt att hänga med utan text.) För att det ibland hjälper att ha lite allmänbildning för att fatta skämten?

Har bandat den senare hälften av serien, får väl nöja mig med att se om de avsnitten. Gång på gång på gång...

Inga kommentarer: