torsdag 3 januari 2008

Upp till bevis

Ja, då var det dags. Imorgon ska jag visa att jag uppnått den ämnesmässiga och språkliga mognad som krävs av en *vördnad i rösten* fil.mag. Jag ska alltså skriva mognadsprov. Även om jag sett ett och annat exempel på mognadsprov, både rubriker och texter, önskar jag att jag visste mer om hela genren mognadsprov. Hur noggrant behöver man hänvisa till teoretiker? Hur noga måste man definiera termer?

Den som vet får mycket, mycket gärna kommentera, men gör det snabbt... för om ett dygn är det överstökat! Då ska jag sjunga och dansa (med Arvid i vardagsrummet). Och så ska jag förhoppningsvis skriva färdigt själva gradun också. Ja, inte imorgon kväll, men sådär inom några veckor...

2 kommentarer:

Anonym sa...

Oj, lycka till! :) (det kanske kommer lite för sent, vet inte när du skriver...)

Och skrämmande hur lite jag själv minns av mitt mognadsprov... :) Minns inte alls hur jag skrev det, eller ens om vad exakt jag skrev...

Mamma Linda sa...

Jag skrev ju mitt mognadsprov i sjukis, och där var det nog mest för att kolla att man verkligen skrivit sitt lärdomsprov själv, man skulle svara på frågor från LP, och så jämförde de sen med ens språkbruk, kunskap om det egna ämnet, etc. Vad ert går ut på vet jag inte, men önskar dig LYCKA TILL så här i efterskott! Det gick säkert prima. :-) Kram!