fredag 21 november 2014

På plus och på minus

På plus:

Har just varit på mitt första pilatespass på länge - eller egentligen på mitt första ledda träningspass överhuvudtaget på länge. Så skönt! Det är intressant vilken snöbollseffekt ett bra träningspass kan ha; nu är jag superpeppad att fortsätta träna. Det hjälper förstås också att det inte var för tungt, utan alldeles lagom för mig just nu. Visserligen var det nån övning i kategorin planka som jag inte klarade, men inte mer än att jag mest blev motiverad av det. Annars var det mycket rörlighet, balans och inre muskulatur - precis det jag behöver just nu. Lite förvånad blev jag över att jag hade så mycket sämre balans än jag brukar, men det är förstås också något som försämras om man inte tränar. Men nu är jag på gång igen!

På minus:

Insåg just att jag är en vecka för sent ute med att ordna med ett Hoppets stjärna-julpaket. Så irriterande, speciellt eftersom jag började samla saker i en låda redan för en månad sedan! Sedan lämnade det som saker kan lämna ibland och jag kollade aldrig upp när sista inlämningsdag var... och det var tydligen för en vecka sen. Visst kan man betala in på ett konto också, men då är det ju bara nytta med det. Att packa en låda är både nytta och nöje...

Inga kommentarer: