lördag 15 november 2014

Kokkolasemester

Igår tog vi semester i Kokkola i några timmar, Matias, Josef och jag.

Åh, det behövdes! Även om vi faktiskt hade ärenden att uträtta var det crazy skönt att göra det tillsammans med bara en vuxen och en baby som mest sov snällt i sin vagn. Tänka tankar till slut känns för tillfället så ovant att jag knappt kommer ihåg hur man gör. Å ena sidan är det avslappnat och välgörande på många sätt att vara hemmamamma ett tag, men å andra sidan är det väldigt sällan jag får utrymme att tänka på sånt som faller mig in - eller att inte tänka alls en stund. Ett oavbrutet samtal med snubben jag har gift mig med är ännu mer sällsynt.

Dessutom var ärendena inte alls plågsamma (typ köpa födelsedagspresenter) och dessutom avslutade vi med god mat på Rosso (efter att inte ha rymts in på smockfullt Pedrina). Och dessutomdessutom kan vi se fram emot att Matias har en betydligt snällare läsordning från nästa vecka ända fram till jul. Puh!

Inga kommentarer: