lördag 15 november 2014

15. 5 saker jag blir glad av i vardagen

1. Min familj
Mina barn må göra mig alldeles utmattad ibland (ganska ofta), men de gör mig också väldigt glad. Speciellt när de lär sig något nytt, är snälla mot mig eller varandra eller skrattar så det glittrar om dem. Andra bra människor kan också få rymmas med i den här punkten.

2. Bibliotek
Kan inte gå in utan att låna något. Går inte. Verkar vara en naturlag.

3. Vackert väder
Kanske jag är lite ytlig, men när solen skiner blir jag glad. När det är vackert att se ut genom fönstret, då känns livet genast roligare. Livet KAN vara bra när det slaskar också, men det kräver lite mer ansträngning...

4. Att ha goda rester i kylen när Edvin och jag ska ha vardagslunch på bordet illa kvickt
Det, och andra saker som ger flow i vardagen.

5. Spela taipei och lyssna på bra musik. ENSAM!
Bra människor i all ära, men ibland är det skönast att hänga med sig själv. Till exempel genom att gömma sig i arbetsrummet för att spela taipei (HÄR!) medan jag lyssnar på Jamie Cullum eller nån annan som kan det här med musik. Samtidigt kan jag välja mellan att 1) tänka på olika saker eller 2) inte tänka alls. Det viktigaste är att i-n-g-e-n stör. Frid. Ah.

(Kan tillägga att taipei är det enda spel jag på riktigt gillat sen jag tröttnade på Keen nån gång på 90-talet, blev riktigt förtjust när jag kom ihåg det nöjet häromdagen efter att ha glömt det i ett par år...)


(Novemberlistan fortsätter...)

Inga kommentarer: