onsdag 26 november 2014

26. Kolla! Här jobbar jag.

Tja, vad ska jag säga? Jag kanske kan länka till det här inlägget, helt enkelt! Mitt jobb för tillfället består av att skjutsa till dagklubben, koka bärkräm till mellis och sitta med en mysbaby i famnen och gulla med honom tills jag är alldeles sned i axlarna. Och så lite till. Och det trivs jag överraskande bra med! Det blev lite för mycket extra allt förra läsåret, och den här mammaledigheten har varit (är!) välgörande. Alla borde få vara vardagslediga en period då och då!

Sist jag jobbade, jobbade jag bland annat här:


Där trivdes jag också! Hittills i höst har jag faktiskt inte alls saknat jobbet, men nu har det börjat hända då och då att det kommer en våg av jobbpepp över mig. Inte ofta, men då och då. Inte så att jag sörjer för att jag får gå hemma och småfixa i mjukisbyxor - har inte kommit dit än! - men sådär att jag tänker att en skola också kan vara en rolig plats att hålla till på dagarna. I april och maj är Matias pappaledig, och då gissar jag att min jobbpepp kommer att vara riktigt lagom för att hugga i igen...

(Hela novemberlistan finns här!)

Inga kommentarer: