tisdag 4 november 2014

4. Kolla! Här är en bild på mina fötter i ett par skor jag gillar.

 


Jag måste skynda mig att poängtera: det här är inte mina snyggaste skor, och tur är väl det. Som kängor sett var de i och för sig relativt snygga i sina glansdagar, men det börjar vara ett tag sen... Jag köpte dem för minst (!) 12, 13 år sedan och de är fortfarande i full användning, speciellt den här årstiden. Jag minns att jag tyckte det var dy-y-yra fast de var nedsatta till halva priset (keep in mind, jag var nybliven studerande), men deras price per wear måste vara rekordlågt vid det här laget!

Även om de hållit förvånansvärt bra har de varit farligt hala i flera år, och knappast lika fjädrande och sköna som de varit. Men att köpa nya? Känns som ett enormt megaprojekt att hitta ett nytt par som ska hålla i dussinet år... De nya har liksom lite för mycket att leva upp till! Helst skulle jag köpa exakt likadana, men jag gissar att Merrell förnyat sortimentet några gånger sen den här modellen...

(Det här var novemberlistan, del 4)

1 kommentar:

Netta sa...

Jag hade ett par lite liknande skor, vandrarkängor. Vattentäta och mycket bekväma. Jag kanske inte skötte dem riktigt så bra som jag kunde ha gjort, t.ex. impregnerade jag dem aldrig. De höll tills för två år sen, då hade de nio år på nacken. Då var det bottnen som gick sönder. Jag söker ännu ersättare. Köpte ett par rejäla Sorel högskaftade klumpiga skor och det är visserligen varma och suveräna i pulkabackar och snödrivor, men de är inga promenadskor. Kanske jag ska intensifiera skojakten :-).