torsdag 27 november 2014

Fotofråga

Har fått i uppdrag att göra en fotobok och insåg att vi inte har framkallat våra egna foton på... en evighet. Alltså åtminstone inte sedan vi fick barn. Knäppt! (Fast vi ÄR hyfsat duktiga med backup, så datorn FÅR krascha...) Men nu undrar jag - hur TÄNKER folk med framkallning nuförtiden? Är det bara fotoböcker som gäller, eller lever vanliga foton + fotoalbum fortfarande? Vilketdera håller bättre, vad har bättre kvalitet när jag ska bläddra och visa åt barnbarnen i en avlägsen framtid?

2 kommentarer:

Jaana Aho sa...

Fotoalbum går bra bara det är pvc-fri plast, får inte finnas syra eller lingning (tror jag det heter). Jag är så himla lat så de foton vi framkallar av och som inte kommer in i nåt scrapalbum sätter jag i vanliga hederliga fotoalbum, även om foton kan gulna där.

Mia sa...

Just ja, du scrappar ju! Lagar du mest "tema-album" av det eller vanliga familjealbum (från år till år) också?