tisdag 9 april 2013

Över Europa (1.4)

Vi lämnade vackra Finland med sina -15 grader...
På förhand hade jag fasat lite för resdagen, eftersom den skulle bli minst sagt massiv. Redan att starta tidigt på morgonen och köra till Tammerfors kan bli en pärs om barnen är på fel humör, och efter Tammerfors var det mycket kvar... Men till min förvåning gick det fint, och det var en av de roligaste dagarna på länge. Tänk, så fel man kan ha! Ända fram till dörren i Granada njöt jag av resan, även om vissa partier var lite tuffare än andra - till exempel mot slutet av flygresan när Edvin gick från att vara en glad, uppspelt och skojig resenär till att vara en onödigt uppspelt resenär som inte direkt ville sitta på sin plats, och ännu mindre ha på sig bältet när bälteslampan lyste...

Hur som helst. Det var en vacker dag att flyga över Europa!


Under hela resan satt jag och försökte (ganska fruktlöst) räkna ut var vi var - först efteråt fick jag veta att Matias hade suttit och följt med på kartan på sin cykeldator hela tiden... Duh! Jag hade inte ens räknat ut rutten rätt, så vi hade flugit över helt andra länder än jag gissade. Nåja. Vackert var det ändå.

Yes! En "Låu Titti"-bil på flygfältet i Málaga! Där man inte behövde ha något bälte på sig!

Inga kommentarer: