lördag 13 april 2013

Äsch.

Igår ropade jag hej och kände mig lite som Stålmannen - jag hade klarat det! Jag blev inte sjuk fast resten av familjen har varit! Jag bjöd till och med hit Amanda på fredagsmys eftersom jag nu äntligen räknade vårt hem som bacillfritt område.

Och så vaknar jag och mår riktigt illa inatt. So much for Stålmannen. Visserligen har jag inte spytt eller varit jättedålig, vilket jag tackar för, men denna natt + dag har jag mest legat och tittat i taket, halvsovit och sovit. Noll aptit och oanvändbar lekamen. Urtråkigt! Inte direkt vad jag hade sett fram emot när det blev helg. Men nu känner jag mig helt okej, så imorgon kanske jag förnöjt kan skrota på här hemma och göra småsaker, sådär som jag hade tänkt idag. Skumt bara att det tog så länge! Hoppas bara att det här inte var en ny omgång som tar varvet runt oss allihopa... Det skulle vara mycket onödigt.

2 kommentarer:

Mamma Linda sa...

Stackars dig! Du har mina sympatier...Vi var ju två som låg och såg i taket i lördags. SKÖNT att vara frisk alltså.

Man lär vara immun mot magsjuka 2 veckor efter att man haft det, så troligen ingen ny omgång då. :-) Och de rackarns spybacillerna är luftburna och lever 36 timmar på ytor. :-/ Intresseklubben antecknar typ. ;-)

Mia sa...

Eländigt långlivade baciller! OM nu hela familjen ska däckas skulle man ju hellre koncentrera det till en lite kortare period i alla fall... Men skönt iaf att det var lindrigt - för oss båda! :)