måndag 15 april 2013

Hyper

Nu har jag hunnit ha tre lektioner på den nya kursen/den nya perioden. Den här gången undervisar jag mitt eget ämne och man kunde tro att jag skulle ha full koll. På sätt och vis har jag det, åtminstone är det väldigt trevligt. Men något mystiskt har hänt. Är osäker på hur det gått till, men min tidsuppfattning har gått upp i rök sedan Spanien-pausen. Poff! Jag har planerat i snitt dubbelt för mycket material till varje lektion. Och vad gör jag när jag märker det, halvvägs in i lektionen? Jo, jag speedar upp! Talar dubbelt så snabbt! Gestikulerar dubbelt så snabbt! Ger instruktioner dubbelt så snabbt! Har hälften så korta diskussioner! Hyper, hyper!*

Inte det mest pedagogiska upplägget kanske. Så min strategi för imorgon? Jag tänker mig material för en tio minuters lektion. Då kanske?

*Ursäkta länken. Ibland associerar jag till 90-talet vid olämpliga tillfällen.

Inga kommentarer: