fredag 26 april 2013

En lång veckas färd mot helg

Låter det märkligt att påstå att jag jobbat tills jag kroknat den här veckan om jag för tillfället har fyra lektioner i veckan? Förklaringen stavas språkgranskning. Och skrivhandledning. Och att alla, alla verkar ha deadline samtidigt - och det där samtidigt är nu. Sånt händer. Jag inbillar mig att nästa vecka blir behagligare.

Men jag har faktiskt haft en minisemester! Med betoning på mini, men ändå. I onsdags jobbade jag i Vasa, och Matias råkade ha kurs där samtidigt. Så eftersom vi nu ändå måste be snälla fammo och faffa att hämta barnen på eftermiddagen passade vi på och stannade lite längre än nödvändigt i Vasa. Efter lite möda konstruerade vi en bra ursäkt att gå ut och äta fint (vi firade ju varken förlovningsdagen eller alla hjärtans dag i vintras!) och så provade vi på Il Banco. Gott! Och annorlunda miljö - guldtapeter, bara det. Dessutom köpte jag en ny vårjacka som eventuellt ser lite ut som om jag stulit den av en hipsterpojke, men det har jag inte. Och när vi kom hem språkgranskade jag två timmar till.

Och nu sitter jag egentligen och finslipar dagens lektion om språkhistoria. Egentligen. Om man kisar med ögonen.

Inga kommentarer: