tisdag 2 juni 2009

Dags för semester...

Igår kväll satt jag och jobbade för sent på kontorsjobbet så larmet gick och vaktbolaget fick rycka ut (fick jag höra när jag kommit hem - fast jag trodde jag hade lyckats stänga det) och idag lämnade jag mina nycklar i dörren när jag gick hemifrån. Dags för semester för Mia kanske..? Eller demensvård. Men snart, mycket snart! (Semester, inte sluten vård, hoppas jag i alla fall.) Ska bara stressa idag och imorgon först, sen blir det Stockholm! Längtar, även om väderleksrapporterna är dystra...

Har tänkt på ett dussin bra bloggämnen som jag inte hunnit blogga om den senaste veckan, men har inte hunnit... Och så hade jag tänkt mikroblogga om sånt ni kunde ha fått läsa långa, underhållande inlägg om om jag bara hade tid. Men det hinner jag inte heller. Måste fortsätta kolla in EU-valskandidater så jag kan rösta idag. Alla skriver bara självklarheter och nämner saker som måste åtgärdas, men ingen skriver hur. Hur ska jag då veta om de har någon chans att åstadkomma något klokt?

Inga kommentarer: