torsdag 4 juni 2009

Stockholmsbloggen

Skulle vi vara på en endagskryssning till Stockholm skulle vi kanske vara lite besvikna på vädret, men nu gör det ingenting alls - vi har ju så många dagar till som kan vara soliga! På förmiddagen idag har vi anlänt, tagit oss till Solna, handlat mat, ätit frukost och sovit vår eftermiddagslur. Nu väntar vi på att nypotatisen ska koka, sen ska vi ut och göra stan.

Arvid har varit en riktigt mönsterunge hittills på resan! Bilresan ner, bytet till båt, båtresan, väckning kl 7 finsk tid och utmaningen att ta sig till Solna - alla båtar, bilar och truckar har varit mycket spännande och det enda som var lite jobbigt var tunnelbanetågen. Spännande, men skrämmande. Vi hoppas bara att det berodde på att han var nymornad och att det var den gamla sortens skramliga tåg... återstår att se efter lunchen!

Kommer säkert (om inte för något annat, så för min egen skull) att uppdatera bloggen en del härifrån - vår mycket gästvänliga värd har till och med en gästlaptop...

(Den trofasta läsaren minns kanske att det var tal om att skaffa tömmar åt Arvid - det har vi gjort och de invigdes på båten igår. Det gick över förväntan, även om han inte alltid var så glad åt att vi höll i dem. Vi får vara lite diskreta helt enkelt. Och träna lite mer. Ett användbart köp tror jag i alla fall det var!)

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hälsa värden, och stora världen! ;)

Yvonne sa...

Jag blev så glad när jag såg er! Det låter roligt. Jag håller på att skriva pedagogisk filosofi hemtent idag, och är inspirerad så det känns också roligt. Med några korta pauser för att kolla bloggar! Ha det så bra!