onsdag 10 juni 2009

Skansen


Och nu börjar jag skriva om trevliga saker! Skansen till exempel, som är ett av mina smultronställen i Stockholm. Visst, får och gamla hus finns det i Överpurmo också, men det är just därför Skansen blev ett favoritställe under jobbsomrarna i Stockholm - jag kände mig som hemma, samtidigt som det fanns apor att titta på...

Har insett att jag nog hade min bästa arbetsförmån ever när jag jobbade på Gröna Lund - med personalkorten kunde vi strosa in och ut på de flesta sevärdheterna på Djurgården hela sommaren, och det var just vad vi gjorde också. Gröna Lund, Skansen (inkl. Skansenakvariet), Junibacken, Aquaria, Vasamuséet...

Höjdpunkten på Skansen var (nästan som vanligt) björnarna. Jag är barnsligt förtjust i björnarna, och i måndags blev jag barnsligt förtjust över att Arvid håller med mig! Dessutom fick vi närkontakt med björnarna som aldrig förr... Det var tydligen ungar som inte blivit trötta på folk ännu som tyckte det var lika skojigt att titta på människor genom fönstret som vi tyckte det var att titta på björnar genom fönstret...

Inga kommentarer: