lördag 13 juni 2009

Hej så länge...

Idag är verkligen dagen efter - har varit till lekparken, packat upp och försökt städa lite, men mest känns det som att vada i sirap... Så eftersom jag inte åstadkommer något annat kan jag ju alltid skriva om de där bra sakerna på resan som jag aldrig hann blogga om!

Sista dagen i Stockholm gjorde så gott den kunde för att väga upp dagarna som mest bara försvann - hela familjen frisk, vädret somrigt och vattnet solglittrande. Och helt utan att stressa lyckades vi pricka av några punkter vi inte ville missa - vi började med att se på vår vän och värds fotoutsällning i svt-huset. Bilderna har vi sett förr (de och många andra finns här, gå in och kika!), men inramade på en upplyst vägg var det ändå något helt nytt. Kul! Dessutom var det ju lite fascinerande att vara i tv-huset (där vi också åt lunch i personalmatsalen) och försöka låta bli att synligt spana efter kändisar... Sedan ett par timmar på Gröna Lund, en tur med Djurgårdsfärjan och sen gick mina män hem för att ta en tupplur och börja packa medan jag lånade cykel igen (det har jag kanske inte skrivit om? Det kommer!) och cyklade runt lite på Djurgården, Skeppsholmen och in mot stan innan jag sa hejdå till Sthlm city och tog tunnelbanan ut till Solna igen...

Så: Stockholm, allt är förlåtet. Det var motvilligt jag åkte hem och jag kommer tillbaka så fort jag kan! Nästa gång börjar vi om på nytt, okej?

Inga kommentarer: