fredag 29 maj 2009

Inte så vältränad

Det är lite snopet att det blev ett två veckors uppehåll så här på slutrakan av mitt gymmedlemskap. Har siktat på att träna 2-3 ggr i veckan (för att få valuta för pengarna och stilla mitt ekonomiska samvete om inte annat...) det här halvåret, och förvånansvärt många veckor har det lyckats. Men nu blev det förkylning, åboresa och en förkylning till, så maj har typiskt nog varit den i särklass sämsta träningsmånaden. Två dagar kvar, varav jag kommer att vara två dagar i Purmo...

Men spurtade i alla fall lite nu - igår var jag på Bodybalance och idag på Bodypump, kul! Men det märks att det är länge sen sist - känner mig otränad, men framför allt är motivationen låg. Det är därför man (=jag) inte ska träna bara då och då - motivationen växer ju mer jag tränar, och om jag tränar för sällan kommer jag aldrig riktigt över den där jobbiga tröskeln...

Nåja, men det är ju inte så dramatiskt att kortet går ut. Ska försöka få tag på ett kort för en månad eller så när vi kommer hem från Stockholm, och så har vi ju faktiskt några dyrbara engångskuponger i skrivbordslådan. Ska kanske använda en före resan, så hinner jag pricka in topp tre (utan rangordning): bodybalance (WSC), bodypump (WSC) och träna på egen hand vid Ladyline...

2 kommentarer:

Yvonne sa...

Och att gräva i trädgårdslandet är gratis, likaså att låna cykel o låna ut Arvid åt mor o far...

Mamma Linda sa...

Du är nog duktig som orkar träna! Jag är liksom inte alls motiverad. ;-) Å andra sidan tror jag aldrig jag varit så vältränad som nu. :-O No kidding alltså. Att släpa på en 9 kilos tyngd som vid valda tillfällen ska vaggas om kvällarna. Och så att skuffa barnvagn med en hand och treåring på cykel med andra...Det kan du få prova nån gång när korten är slut om du vill. ;-)