fredag 27 februari 2009

Parklife

Premiär! Idag vågade jag mig till parktantsparken med Arvid, och jag vågar förutspå att det blir vårvinterns hit. När vi kom dit såg man hur Arvids ögon blev större för varje sak han registrerade: andra barn, spadar, hinkar, traktorer, snö, rutschbana, lastbilar... Jag stannade där med honom en stund för att han skulle vänja sig med stället, men när jag gick tror jag inte ens han noterade det (trots att jag vinkade och vinkade och hejhejade och hejhejade).

Höll mig undan i 25 minuter och gick tillbaka för att se hur det hade gått. Som jag gissat - han hade inte saknat mig alls. Så efter att ha varit där med honom en liten stund gick jag iväg igen för att handla. Och nej - inga problem den gången heller. All you need is... traktorer, spadar och många andra (små och stora) människor i farten! De första och enda protesterna kom när jag började tala om att gå hem...

2 kommentarer:

Mamma Linda sa...

Wow vad lyckat! Ja han börjar bli i åldern när det är roligt att leka med andra barn. :-) Och andras grejor...;-D Och utomhus! Och alla tre kombinerat. Vad roligt det funkade så bra, nu är du lite flexiblare att shoppa loss. :-)

Anonym sa...

nu måst du vänj d vid att int vara behöv 24/7 , va kul för oss andra :D //Amanda