fredag 20 februari 2009

Balans

Aah, igår gick jag på ett bodybalance-pass. Se, där har vi träning som är 100 % välbefinnande (inte alla gånger, men det var det faktiskt igår). Koncentration, balans, styrka, smidighet, avslappning. Och bra musik. Jag gillar att koncentrera mig på långsamma men ändå utmanande rörelser samtidigt som jag lyssnar på bra musik. Dessutom blir det vackra rörelser när man väl behärskar dem. Men konditionshöjande är det ju inte, så får nog ändå hålla utkik efter nåt sånt ändå...

Men idag har jag fått mig lite välbefinnande genom att leka i "tågparken" (Setterbergsparken) med vänner i flera storlekar. Visserligen är det vackert när det är -15 grader, men det är bra mycket mer inbjudande att gå ut när det är -5...

2 kommentarer:

Anonym sa...

Du måste försöka leka intensivt, så får du automatisk konditionsträning. Förslag: Placera A.i pulkan och spring. Gärna i cirklar, uppför backar och dyl. för att åstadkomma en form av intervallträning. Supereffektivt :-D

Yvonne sa...

Flera konditionstips: Du kanske får möjlighet att skotta ordentligt med snö i helgen, om snö från hela föustaket rasar ner framför garaget. Det brukar bli så vid tö, och det har ju utlovats varmare väder!!
Sedan blir Alex lycklig om någon far ut med honom. Han springer gärna flera kilometer, så konditionsträning är inget problem i Överpurmo!!