söndag 22 februari 2009

Februari

Mamma satt vid köksbordet och suckade när det började snöa sidledes på Stennabba idag. Hon vill takdropp och sol och tackade inte ens nej när jag försökte skrämma henne med kallt regn och smutsiga, trötta snödrivor.

Själv tackar jag och tar emot allt jag får i vinterväg i år, så en söndag med pyrasnö och några minusgrader är precis vad jag vill ha. Det kan man ha mycket roligt i! Pappa/moffa hade fixat en pulkabacke som testades flitigt. Kanske jag också börjar längta efter takdropp småningom, men än så länge har jag inte känt nåt sånt i kroppen.

(Har ni sett de galna istapparna..?)

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jag tycker faktiskt att det är fint med det nuvarande vintervädret. För min del får det gärna fortsätta vara minusgrader tills vi kommer så långt in på året att våren har en chans att bli lite mera beständig. Det är något vilsamt över snön som ligger där och tillväxer istället för att komma och gå från dag till dag.

(Och vilket härligt hus!)

Mia sa...

Jag håller 100 % med dig i fråga om snön, Ika! :)

Och huset... kanske därför jag är så kräsen med hus... Vill ha ett som är lika fint som det jag är "van vid" - men utan nackdelarna, som att det är ganska lyhört och dragigt. :) Kvisten byggdes om för kanske 8-9 år sen, så då ändrade huset utseende ganska radikalt, men den gjordes för att se ut som kvisten på ett hus i den åldern. Lyckades, tycker jag!