onsdag 18 februari 2009

Alla bara flyger och far



Ni vaar så viidfäälo, brukade fammo säga. Och det hade hon nog rätt i! Om jag jämför hur jag har flugit runt i världen redan vid den här åldern jämfört med hur mycket hon och hennes generation rörde på sig är skillnaden enorm. Men nu är det jag som vill sitta och sucka en liten stund - tå allihopa ir så viidfäälo. Alla utom jag. Vänner och familjen flyger omkring så jag knappt vet var någon är - utan att gå speciellt långt bort i bekantskapskretsen är det just nu eller mycket snart på gång resor till Thailand, Kenya, Kanarieöarna, Thailand och Madeira. I detta nu är syster Amanda på väg till Kenya, imorgon tar syster Hanna pick och pack och fästman och sticker till solen på Kanarieöarna. Härligt härligt!

Lite avis blir man ju... men bon voyage, alla lyckliga resenärer!

Inga kommentarer: