onsdag 23 april 2008

Inte den snabbaste hjärnan i stan

För några dagar sen började Arvid ha ett nytt ljud, han liksom gnuggade ihop käkarna mycket eftertänksamt. Jag tyckte det var lustigt och lite märkligt att det kunde låta precis som när man gnisslar tänder - han har ju bara tänder i underkäken. Först ett par dagar senare konstaterade jag att - han har ju två tandbörjor i överkäken också! Inte så konstigt att det låter som när man gnisslar tänder när han gnisslar tänder...

(my, lade du märke till att att jag skrev börjor? - tack vare din blogg... :) )

1 kommentar:

Anonym sa...

Hehe, nej jag missade börjor, var tvungen att gå tillbaka och DÅ såg jag ju det - kul! :) Kanske ett tecken på att ordet börjar kännas "vanligt" för mig nu - har stött på det en hel del de senaste veckorna... :) Vanligt ord i skolvärlden...

KUL med fler tänder! :)