torsdag 20 september 2007

Webbradio

Vilken fenomenal uppfinning webbradio är! Även om jag kan få lite lätt ångest över de valfriheten är det väldigt roligt med lite variation. I somras lyssnade jag mycket på radio, mest på P3, och blev mer än trött på de låtar som snurrade där hela tiden. Kanske P3 och gänget är lite bättre på att variera sig än de kommersiella kanalerna, men ändå inte så värst...

Nu har jag börjat lyssna på SR Atlas istället, gillar! För tillfället hör jag på något som jag tolkar som japansk pop (kan vara något annat språk, är inte så bevandrad i asiatiska språk, men i mina öron låter det som japanska...), och annars är kanalen en skön mix av musik på franska, ryska, spanska, finska, engelska och en mängd språk som jag inte ens känner igen. Till och med lite svensk musik ibland. Musiken låter ändå mainstream, så man måste inte ens gilla etnomusik.

Och Arvid och jag har väldigt roligt när vi dansar runt i vardagsrummet till arabiska toner...

Inga kommentarer: