måndag 10 september 2007

Graduvecka?

Måndag förmiddag, och vi är hemma hela lilla familjen! Matias tar en pappaledig vecka den här veckan, och vi njuter av lugnet. Men genom att skriva det här inlägget slår jag lite sprickor i lugnet - nu tänker jag nämligen berätta för världen att jag tänkt komma igång med gradun igen den här veckan. För den som inte känner till det är min gradu en eländig historia om man ser till yttre fakta. Nu är det tre (!) år sen jag började med den, men lite mindre sen jag kom in på rätt spår. Mellan varven har jag tagit andra kurser, flyttat från Åbo via Stockholm till Vasa, auskulterat, jobbat i Stockholm, jobbat i Vasa och jobbat i Jakobstad, för att inte tala om fått barn. Nu senast är det mer än ett år sen jag gjorde något åt evighetsprojektet, men nu är det dags igen. Jag har en utprintad version i högsta hugg och är redo att läsa och försöka komma ihåg hur mina tankebanor gick... vilket kanske inte blir det lättaste. Har inte mycket arbete kvar egentligen, bara jag skulle minnas vad jag hade tänkt göra med den...

Det som gör att jag inte rätt och slätt kunde skriva att det är en helt och hållet eländig historia är att jag ju tycker jag valt ett riktigt roligt ämne. Har varit intressant och lärorikt... men nu får det snart vara nog.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Lycka till med graduprojektet! Hoppas ni får en riktigt bra vecka! :)

Anonym sa...

Kör hårt Mia, det blir nog bra när det är klart!

Mamma Linda sa...

Lycka till! Du fixar det nog ska du se, och vips är du färdig! :-) Kramis!