tisdag 4 september 2007

Åbo i mitt hjärta, men det är nog i Vasa man ska ta sina barnvagnspromenader. Igår utnyttjade jag det perfekta septembervädret till att gå en tur Sandö-Vasklot-centrum, och idag har jag tagit mig en lite råkallare och blåsigare tur Metviken-"den stora gravgården förbi Metviken"... perfekt. Vatten överallt, massor av trevliga ställen att planlöst traska runt på. Det vill säga, perfekt så länge det inte är vinter och väller upp kyla ur vattnet om man vågar gå nära...

Hur som helst, rödkindad och belåten är jag.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Låter härligt :) Ska också försöka ta mig ut på en promenad ikväll, dock utan barnvagn :) Och ja, allt vatten i Vasa är HÄRLIGT! :)

Anonym sa...

Skulle ta mig runt Metviken idag, men då E somnat redan före bron vände jag hem till symaskinen.