fredag 7 juni 2013

Spring


Nå, det var på tiden. Jag tror faktiskt att det här var min första löptur sedan förra sommaren. Eller löpa och löpa - jogga, lunka och lufsa beskriver kanske aktiviteten bättre. Men ändå. I en timme joggade jag mer än jag gick och sedan gick jag i 20 minuter till - förutom några rushar när myggorna försökte äta upp mig. Är mycket nöjd! Mina höftböjare är mindre nöjda. Aj.

Men ändå önskar jag att jag uppriktigt kunde tycka om att springa. Få en kick av det och sakna det när jag inte gjort det på länge. Folk verkar ju göra det. Själv tycker jag mest det är ganska arbetsamt - trevligt förstås en vacker junikväll, och det känns ju att det är nyttigt, men ändå...

Cykling är en annan femma, den kicken fattar jag - eller rättare sagt, den saknar jag nu när cykeln fått stå i förrådet orimligt mycket ända sen förra sommaren. Nu har jag åtminstone börjat använda den istället för bilen ibland, men några långturer har det inte blivit. Kanske snart...

Inga kommentarer: