måndag 10 juni 2013

Myror i benen

Det här är en sån där dag då det pittrar i min kropp och den är redo för rush när som helst. Istället för att sitta stilla och tänka går jag runt medan jag tänker. När printern jobbar med att få ut ett papper eller två står jag inte bredvid och väntar, utan jag går ut på terrassen och in igen, och kanske ännu ett varv. Jag är förhållandevis effektiv med det jag gör, men det är andra saker än jag hade planerat för idag. Mina tankar vandrar och det gör min kropp också.

Jag har fått ett positivt besked om inkommande läsår, men eventuellt betyder det att jag måste lämna en sak som jag både har lovat och sett fram emot att göra. Helst skulle jag kombinera, men det är kanske inte praktiskt möjligt. Och för tillfället kan jag inte göra någonting annat än att vänta. Vänta på att få veta mera och hoppas på att pusselbitarna passar.  Det är inte alltid lätt när man vill ha två pussel på samma bord, samtidigt.

Nerve-wrecking, I say.

Inga kommentarer: